於是我想像這樣的一個情景.穿著寬鬆的喇叭褲.留著時髦的髮鬢和油亮的頭髮.妳的紅髮刻意地染成了金黃.我們抽著煙.高腳玻璃杯沿上有一個草莓色的唇印.音樂很懶.也懶得想很多.我聽妳輕輕用修長的中指在桌面敲著節拍.妳說巴比又醉了.

Let me take you down
cause I'm going to strawberry fields
Nothing is real and nothing to get hung about
Strawberry fields forever

有一天.我在黑色的唱片上回旋著.彷彿跳針的舊唱機.時鐘在三點十分走到六點又不斷重來.經過一條街第卅八次的時候.妳赫然停步了.

Here, making each day of the year
Changing my life with a wave of her hand
Nobody can deny that there's something there
There, running my hands through her hair
Both of us thinking how good it can be
Someone is speaking, but she doesn't know he's there

昨日.嗑藥的長髮巴比終於死在他凌亂的房間裡了.他未寫完的遺書上有三個錯字.巴比的唱機開著第二天早上才讓人發現他的屍體的.蒼白的巴比的臉並沒有什麼改變.依舊很空洞.

Yesterday, love was such an easy game to play
Now I need a place to hide away
oh, I believe in yesterday

妳依舊點了妳最常點的血紅瑪麗.和抹著杯子的bartender換了一整手掌的硬幣.然後坐在點唱機前.那是巴比常癱著睡覺的地方.妳把硬幣都投進點唱機了.歌曲在吧臺打烊前都還沒停止.妳在最後一個客人走後都沒有說話.

And when the broken hearted people
Living in the world agree
There will be an answer
Let it be Let it be  let it be  Let it be  let it be
yeah, there will be an answer
Let it be

有一首歌從那時候開始唱著就沒有結束了.我以為我會離開但是沒有.我想像我會回來但是沒有.模糊掉的開場.抽著煙.有一首歌叫做The End.像酒被喝完的高腳玻璃杯那樣.失溫了.

Oh yeah, all right
Are you gonna be in my dreams tonight
Love you, love you, love you, love you...
And in the end,
the love you take is equal to the love you make

於是我問怎麼去撰寫一個結束呢.
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 feystore 的頭像
    feystore

    廢庫房 feystore

    feystore 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()